پارک هفت حوض مشهد | چطور به پارک هفت حوض مشهد برویم؟
نوشته شده توسط : badsa

پارک هفت حوض مشهد 

پارک هفت حوض مشهد یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی واقع در جنوب ‌شرقی و در هفت کیلومتری مشهد میباشد . نام این پارک به دلیل حوضچه‌های طبیعی که دارد انتخاب شده است.در ادامه شما با بخشهای دیگری از این محیط طبیعی آشنا خواهید شد.

بخشهای پارک هفت حوض مشهد 

بوستان هفت حوض از جاذبه‌های طبیعی با مناظر چشم‌ نواز و با وسعت پانصد و هفتاد هکتاری یکی از بزرگترین پارک های این استان میباشد. هفت حوض منطقه ای است شامل صخره‌ها و سنگ‌های صاف و صیقلی، ۷ حوضچه طبیعی و منظره ای از دشت ها و کوه های سرسبز که طبیعتی جذابی را برای بازدیدکننده گان تور مشهد به ارمغان آورده است.نمایی زیبا از پارک هفت حوزه مشهدنمایی زیبا از پارک هفت حوزه مشهد

در مسیر حوضچه‌های بزرگ و کوچک متعددی نیز وجود دارد، فاصله اولین حوضچه‌ها تا انتهای مسیر ۱۶۹۰ متر می‌باشد . کوهنوردان بسیاری بارها در این منطقه حضور یافته اند ولی این مجموعه برای شهروندان ناآشناست و با توجه به امکانات فراهم شده می‌توان این منطقه را به یک تفرجگاه عمومی تبدیل کرد.

روند بوجود آمدن پارک هفت حوض مشهد 

تصور اینکه هزاران سال است آب در این حوضچه ها جریان دارد هر بیننده ای را غرق خیال می کند.به دلیل جریان داشتن آب در طول سالیان دراز و ریزش آن از حوضچه ای به حوضچه دیگر و البته جنس سنگ های آن، به مرور زمان حوضچه های طبیعی بسیار زیبایی در دل سنگ ها به وجود آمده است.حوضچه های پارک هفت حوزه مشهدحوضچه های پارک هفت حوزه مشهد

این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است. در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق، مواد آهکی نرم در میان سنگ ها دچار فرسایش شده اند و شکل های ژئومورفولوژی دولین را ایجاد کرده اند و در واقع از دیدگاه مردم عادی این منطقه تنها هفت حوض زیبا با چشم اندازی عالی ایجاد کرده است .

هدف و برنامه های آتی برای پارک هفت حوض مشهد 

شهرداری مشهد حدود ده سال است که اجرای برنامه هایی را برای ساماندهی و تأمین یک سری نیازهای اولیه در این بوستان آغاز کرده است و در سال ۱۳۸۷ با توجه به پیگیری‌ها و اقدامات قبل از آن، منطقه بکر و طبیعی هفت حوض در دل کوه‌های خلج به عنوان یکی از سه منطقه ملی نمونه گردشگری شهر مشهد شناخته شد. در این راستا بولوار ورودی به طول حدود ۲کیلومتر احداث و درختکاری در سطح ۳۰ هکتار انجام شد.

خدمات شهرداری در پارک هفت حوزه مشهد; 

خدمات شهرداری در پارک هفت حوزه مشهد;

 

از جمله اهداف و چشم اندازهای این مجموعه شامل: توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های مهم رشد اقتصادی کلان شهر مشهد و مجموعه شهری آن، پاسخ به نیاز گردشگری زائران و پر کردن اوقات فراغت ساکنان شهر مشهد، اعتلای سلامت جسمی و روانی بهره وران از طریق دسترسی ایمن به جاذبه‌های طبیعی منطقه و حفاظت و بهره برداری پایدار از محیط زیست و طبیعت بکر منطقه می‌توان نام برد.از برنامه‌های آتی این مکان گردشگری میتوان به نصب پل معلق با جهت شمالی – جنوبی به طول ۱۷۰ متر و عرض ۵/۱ متر اشاره کنیم.

توصیه های ما برای سفر به پارک هفت حوض مشهد 

۱_قابل ذکر است که در بعضی از گذرگاه ها احتمال ریزش سنگریزه‌ وجود دارد.

۲_به دلیل و جود سنگ‌های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود.

۳_به گردشگران توصیه می‌شود حتی‌المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده نموده و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و… به همراه داشته باشند.

دسترسی به پارک هفت حوض مشهد 

بازدید عموم از پارک هفت حوزه مشهد; 

بازدید عموم از پارک هفت حوزه مشهد;

 

برای دسترسی به پارک هفت حوض باید پس از طی مسیر در شهرک سیدی، سه کیلومتر جاده خلج را پیمود. اگر از بزرگراه شهید کلانتری قصد سفر دارید در میدان حافظ باید از خیابان سیدی یا خیابان خلج انتخاب مسیر کنید و با خروج از شهر ۳ کیلومتر را طی کنید تا به بلوار زیبا و ورودی پارک طبیعی هفت حوض برسید.اینجا محیطی فرح بخش با درختان سرسبز، استراحتگاه، راهروهای استاندارد و امکانات مفیدی است و البته نغمه پرندگان در سکوت آن شنیدنی است.

منابع:بادساگروپ





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: